Thursday, September 25, 2014

The More Impassioned Woman *

Disclaimer: Although based on a real-life event, the story follows only its outlines, while names, figures and facts have been altered to protect the characters' identity.

Moj komšija je slika i prilika pobednika. Proćelav pa obrijane glave, sa izraženom, ratobornom vilicom nalik na Popajevu, ima stomak sasvim malo zaokrugljen od poslovnih ručkova i kvadriceps koji govori o ljudskom telu u savršenom radnom stanju. Diplomirao je poslovnu ekonomiju na nekom Singidunumu, a kao da stereotip nije dovoljno žalostan, ima poteškoće da uspešno završi rečenicu na maternjem jeziku. Direktor je prodaje u nekoj stranoj firmi u Airport City-ju. Imam kompulsivnu potrebu da razgovaram sa njim svaki put kad ga vidim. To vam je kao kada biste prolazili pored posebno gadne saobraćajne nesreće ili kakvog drugog prizora užasa, nesposobni da se sprečite da stanete i zurite.

Eto, pre neki dan, uhvatim ga krajičkom oka kako ulicom nosi razmontirana sobna vrata pa brže-bolje uguram kola u obližnje parking-mesto i potrčim da ga "slučajno" sretnem.

Vrata su od iverice i imaju nasilno probijenu rupu pri dnu il vrhu, u zavisnosti od perspektive.

- Jel rukom il nogom? - sagnem se da utvrdim. - Ne mogu da odredim, skinuo si kvaku, da li je rupa u gornjem il donjem delu vrata.
- Ne pitaj... - komšija nervozno prelazi rukom preko ćele nekoliko puta. - Ne pitaj... izgoreo sam.
- Šta se desilo?
- Šta se desilo? Pokazaću ti šta se desilo. Dođi da vidiš. Dođi!

Komšijin crni Peugeot 308 je temeljno izgreban s jedne strane.

- Jel vidiš to? Eto to se desilo!
- A dobro sad...
- Ali nije mi rekla! Vidi, ja kola kad očukam ja oteram kod limara, a ona samo parkirala i pravi se luda! Ni da sipa benzin kad uzme da vozi, niti da opere jebem ti šta sam pre neki dan našao u gepeku. Kažem Lidija jer mora tako da trpaš jebote pacov će da namiriše da uđe da pregrize kablove da mi napravi štetu na kolima. Kaže zaboravila. Zaboravila jebote stoji bar pet dana na vrućini meso što je uzela u mesari da pravi ručak al je zapalila posle da jede kod mame pa ostavila da pričeka batak i karabatak. Ali ajde to, nego ovo! Cela strana!
- Aj sad, dešava se, vidi zadnja vrata na mojoj Ibici...
- E al kola su moja! Razumeš? Šta se tebi jebe ako si očukala svoj auto il ako ti crkla mačka u gepeku, a ona uzme moja kola da ode da se vidi sa drugaricom u grad jebote i onda ja ujutru krenem na poso al oćeš... - podigne srednji prst visoko u vazduh i uperi ka terasi stana u kojem živi sa devojkom. - I ušla malopre u kupatilo, naravno ne ume da izađe sat vremena, meni se piša ne mogu na oči da gledam, vičem Lidija oće li to skoro? Kaže neće. I sad, izađem ja ovde iza zgrade, šta ću, i onda da ne bude da sam džabe izašao, reko' da proverim gume, ulje i vidim ovo! I reko' Lidija jebem ti zašto mi nisi rekla da si napravila štetu na kolima? I znaš šta ona meni kaže? Znaš šta mi kaže?
- Šta?
- "Nisam ja, Dragana je!" Znači, ona se parkirala u garaži na Obiliću i nije umela da isparkira, pa je dala drugarici da isparkira umesto nje, i ova mi razjebe celu stranu. E tu sam pregoreo! Pre-goreo sam i reko' bolje da stradaju vrata nego ona i iznabadam jebiga i eto.
- Pa što skinu vrata? Sad nemaš vrata na kupatilu.
- Ma dolazi gazda danas da uzme račune, idem sad da kupim nova, šta ću.

I umesto da iskoristim priliku da razgovor završim tu i tada, ja, nezasita, okrenem temu.

- E, ako nije tajna, koliko plaćate?
- 350, ali sve namešteno u fulu, znači i šerpe i escajg, tanjiri, televizor, ono veliki LCD, ništa nismo morali da kupujemo, sve uračunato.
- Pa to je valjda ok, ne znam...
- Tražio je on 400, al mu ja ponudim rentu godinu dana unapred da mi spusti cenu i pristao odma. E a da vidiš kakav sam stan uzeo ovamo dole kod Ristića. Znači adaptiran, renoviran pre šes meseci, samo menjamo sanitarije i da se uselimo za par dana. Znaš kakav sam kredit sredio preko firme? Na trijes godina, rata 250 evrića, a kamata, nećeš verovati 3,8%. Znaš kolike su kamate inače?
- Znam, znam.
- I bez učešća, jebote.
- Svaka čast.

I stojimo tako na trenutak u tišini komšija i ja. On ozarenog lica i širokog osmeha tresne me šakom po ramenu iz sve snage.

- Ništa, važi, odo ja da odnesem ovo na đubre pa do Bosala. A kad se uselimo da dođeš na kafu da vidiš kako je sve skockano.

I onda zvuždući ode on put kontejnera, a ja kući kao popišana.

Nekim danima opasno mrzim sebe.

* Fraza koju Džordan koristi za introvertnu ženu, koju nadalje opisuje ovako: "Mirno ponašanje, karakter koji se ne može lako pročitati, prigodno kritična, čak sarkastična; ali iako je zlovolja u nje ponekad primetna, ona nit je ćudjiva, nit nervozna, nit sitničava, nit preterano kritična, niti džangrizava. Oko nje se širi atmosfera mira i nesvesno teši i isceljuje. Ali pod tom površinom leže uspavana osećanja i strasti. Njena emotivna priroda kasno sazreva. Sa starošću, njen karakter dobiva u draži. Ona pruža 'simpatiju', tj. unosi razumevanje i iskustvo od važnosti za tuđe probleme. Najgori ženski karakteri nahode se u tome tipu." - Kritika Džordanovih tipova, Psihološki tipovi - KGJ

6 comments:

  1. хаха :) па ко ти је рекао да читаш те старе ауторе, па то су све конзервативци и женомрсци, није то за тебе.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Upoznajte svog neprijatelja kako biste ga više voleli. :)

      Delete
  2. грофице, да ли могу да чујем твоје цењено мишљење око скидања утиска недеље са б92?
    и то из два разлога, прво јер си била активни дигитални противник ове емисије (агитатор, такорећи), а други, јер ти се колеге утицајни твитераши и блогери спремају да одсеку себи киту у љутњи на цело село. мало сам збуњен :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evo i ja nešto zbunjena, čini mi se da si me pomešao sa nekom uticajnom blogerkom i tviterašicom, ali može mišljenje ako obećaš da ćeš mi, u slučaju da uticajni blogeri i tviteraši zaista odseku sebi kitu, neku sliku sa tog istorijskog događaja proslediti preko zajedničkih prijatelja. :)

      Delete
    2. наравно, обећавам. не бих се овде ни оглашавао да нису прво реаговали двојица твојих .... :))
      ајде, да чујем? кад код те нешто лепо питам, ти увијаш :)

      Delete
    3. Ne, sad sam definitivno sigurna da si me pomešao sa jednom uticajnom blogerkom ili tviterašicom i to onom tvojom ... :)) Nije ovaj post za tu temu, mani.

      Delete